Google: 4,7 ud af 5 ⭐ Facebook: 5 ud af 5 ⭐

Undervognsbehandling

Mangler din bil undervognsbehandling også kaldt rustbeskyttelse? Så kan vi her hos os hjælpe dig med udførelsen af dette. Du kan trygt indlevere bilen her på vores værksted i Bramming, så håndtere vi resten af opgaven for dig.

Kontakt os i dag på telefon og få et tilbud

RING TIL BRAMMING RING TIL VARDE

 

Du skal forvente at undvære din bil i 2 hverdage. Da adskillelse, afrensning, undervognsbehandlingen og vask af bilen vil tage en rum tid, for at blive udført korrekt. Vi samarbejder med et lokalt Dinitrol center, der står for selve udførelsen af opgaven. De laver ikke andet end undervognsbehandling af biler, så de har derfor helt styr på diverse processer omkring at finde og følge de korrekte sprøjteskemaer, samt udføre fotodokumentation af opgaven.

  

Lånebil kan lånes for 99kr. i lejeperioden

  

Dinitrol center Ribe er dem som vi samarbejder med, de er en del af undervognsbehandlingskæden Dinitrol og har mange år erfaring med rustbeskyttelse og undervognsbehandling. De er samtidig tilsluttet Dansk Teknologisk Institut. Så de er underlagt uvildig stikprøvekontrol for deres arbejde.

 

Du kan ringe på 75170077 eller skrive en mail på Steffan@lundagercarservice.dk ved forsørgelse på pris eller andet. Du kan også via linket herover sende en online forespørgsel.

  

Hvorfor bør din bil undervognsbehandles eller rustbeskyttes?

I Danmark har vi rigtig højt luftfugtighed samt skiftende temperature, hvilket gør at der nemt dannes vand og kondens i døre, paneler og andre hulrum på bilen. Når det vand får lov til at ligge i disse hulrum, vil der over en rum tid dannes rust som er skadeligt for bilen styrke. Ofte opdager man det først for sent til at man kan gøre noget ved det, udover en større reparation.

Udover det har en ny bil ikke garanti mod udefrakommende elementer ligesom småsten, salt og sand som bruges i stor stil i Danmark om vinteren. Undervognsbehandling fra Dinitrol skaber en naturlig hinde mellem bilens ubeskyttede metal og alle de udefrakommende elementer. Derved kan du forvente at bilen har en længere levetid samt står i bedre stand ved et eventuelt videresalg.

 

Hvordan bliver rustbeskyttelsen udført?

Første bliver inderskærme, hjul og andet i forhold til sprøjteskemaet afmonteret. Så bliver alt relevant afdækket såsom f.eks. bremserne. Derefter får bilen en grundig højtryksrensning af bunden, hjulkasser og andre hulrum så ALT snavs kommer af. Efter dette kommer bilen i en tørreovn så alt fugt er væk og når bilen er ren og tør, bliver der boret huler efter sprøjteskemaet. Inden selve undervognsbehandlingen eller rustbeskyttelsen finder sted. Mangler der bare en grundig visuel kontrol og eventuel afrensning af bilens skærme, hjelm og bagklap så det ikke er smurt ind ved tilbageleveringen.

 

Hvornår bør bilen få udført undervognsbehandling eller rustbeskyttelse?

Som udgangspunkt vil vi altid anbefale at få bilen rustbeskyttet så hurtig som muligt. Helst lige ud af fabrikken. Det bliver naturligvis ikke altid gjort og det kan også gøres senere. Det vigtigste er dog at der ikke er synlig rust og slet ikke rusthuller på bilens undervogn. Man skal huske, at hvis der er rust inden man sprøjter rustbeskyttelse på, så gemmer man det inde bagved undervognsbehandlingen, hvilket senere kan føre til meget større problemer.

Så få rustbeskyttet din bil så hurtigt som muligt eller kort tid efter køb.

Derefter er der den løbende vurdering af din bils rustbeskyttelse. Man kan tjekke det ved hver service af bilen. Ellers ligger der en anbefaling fra Dinitrol at det bør udføres hver 2-3 år, så man er sikker på den altid er godt beskyttet.

Kontakt os

Denne side er beskyttet af reCAPTCHA og Googles
Privatlivspolitik & Servicevilkår gælder